Nadmierny apetyt na słodycze to zmora dla wielu osób, i to zarówno tych na diecie odchudzającej, jak i tych o prawidłowym wskaźniku BMI. Pierwsi złoszczą się, że przez słodycze ich starania nie przynoszą efektów. Drudzy obawiają się, że będą przez nie skazani dołączyć do grupy z nadwagą. Jeśli zastanawiasz się, jak powstrzymać się od jedzenia słodyczy – koniecznie czytaj dalej.


Zadbaj o swoje posiłki

Ochota na słodycze pojawia się w sytuacjach, kiedy podstawowe potrzeby naszego organizmu nie są zaspokojone – wyjaśnia Katarzyna Payerhin, dietetyk Naturhouse i dodaje –  Dlatego tak ważna jest właściwie zbilansowana dieta na odchudzanie, która dostarcza nam odpowiedniej ilości białek, tłuszczów, węglowodanów oraz minerałów i witamin. Szczególnie groźne są długie przerwy między posiłkami. Ważne jest, aby zacząć dzień od sytego i pełnowartościowego śniadania, a kolejne posiłki powinny występować co około 3 godziny.


Metamorfozy naszych klientów


Pragnienie czy głód – zastanów się

Głód ukierunkowany na słodycze w praktyce bardzo często okazuje się źle zinterpretowanym... pragnieniem. Twój organizm wysyła Ci mnóstwo sygnałów, które łatwo źle odczytać. Dlatego, kiedy czujesz, że „musisz zjeść coś słodkiego” daj sobie chwilę na zastanowienie. Pomyśl, kiedy ostatnio w Twojej ręce była szklanka wody. Więcej niż pół godziny? To już może być sygnał „daj mi pić!”. Bardzo ważne jest, aby zadbać o właściwe nawodnienie organizmu przez cały czas. Pamiętaj, że nie sposób napić się „na później”. Nie katuj się piciem kilku szklanek „na raz” co kilka godzin, ale zacznij ćwiczyć nawyk picia po dwa-trzy łyki wody, co 15-20 minut. Przyjmuje się, że średnia optymalna ilość płynów przyjmowanych w ciągu doby wynosi około 2 litrów dla młodzieży i kobiet, a dla mężczyzn około 2,5 litra (wartość obejmuje płyny przyjmowane w postaci napojów oraz przyswajane z pokarmem).

Dokładne zapotrzebowanie na wodę to kwestia indywidualna – wyjaśnia nam Katarzyna Payerhin – Zależy to między innymi od wieku, płci, masy ciała i stanu zdrowia, stopnia aktywności fizycznej, trybu pracy, jak również temperatury otoczenia. Warto pić przede wszystkim niegazowaną wodę mineralną bez dodatków. Zamiast napojów gazowanych i dosładzanych soków, lepiej wybierać napary ziołowe, na przykład Infunat Relax, który jest mieszanką wyciągów z melisy i gorzkiej pomarańczy (można go zakupić w każdej placówce Naturhouse).

Nie pozwól sobie na nudę

Być może brzmi to banalnie, ale jeśli zastanawiasz się, jak powstrzymać się od jedzenia słodyczy, to najskuteczniejszym sposobem jest odpowiedź „zajmij się czymś!”. Tak – jedzenie słodyczy jest często panaceum na pustkę, jaką wywołuje nuda. Żyj aktywnie: pracuj lub ucz się, spotykaj się z ludźmi, wykonuj samodzielnie domowe obowiązki, znajdź sobie hobby, któremu poświęcisz uwagę dwa-trzy razy w tygodniu. Szybko przekonasz się, że nie masz czasu na słodycze. Poza tym, postaw na aktywność fizyczną: dwa lub trzy razy w tygodniu przeznacz godzinę na intensywny spacer, pływanie, jazdę na rowerze, zajęcia na siłowni lub w klubie sportowym.

Zaufaj specjalistom

Odpowiednio zbilansowana dieta, właściwe nawodnienie, samoświadomość i dodatkowe zajęcia – jak powstrzymać apetyt na słodycze, to każdy z tych punktów powinien zostać „odhaczony”. Czujesz, że „w Twoim przypadku” to za mało? Postaw na pomoc specjalistów z Centrów Dietetycznych Naturhouse. Zapisz się na konsultację w najbliższej placówce i porozmawiaj z dietetykiem o tym, jak powstrzymać nadmierny apetyt na słodycze. Specjalista nie tylko przedstawi Ci konkretną dietę, ale również zaproponuje naturalne suplementy diety, które wspierają proces uwalniania się spod „słodkiej władzy” i niekontrolowanego jedzenia słodyczy. Na przykład DRENANAT CHROM I CYNK w kapsułkach, który dzięki połączeniu ekstraktów z rukwi wodnej, nasion fasoli i szparagów oraz drożdży piwowarskich, chromu i cynku, stabilizuje poziom glukozy we krwi, a tym samym skutecznie hamuje apetyt na słodycze. Jeśli tylko chcesz – możesz zacząć zmiany już dziś! Zapisz się na konsultację – nasi dietetycy czekają na  Ciebie!

 


Sprawdź również artykuły:

Umów się na bezpłatną konsultację u dietetyka