Nic tak nie deprymuje, jak fałdki tłuszczu, które wymykają się spod kontroli. Stajesz przed lustrem, patrzysz na swój brzuch i zastanawiasz się: kupić bieliznę maskującą, podjąć intensywny trening na brzuch czy zastosować głodówkę? A my odpowiadamy – nic z tych rzeczy! Poznaj skuteczne i bezpieczne sposoby na odchudzanie brzucha.


Jedz regularnie

Kiedy celem jest szybkie odchudzanie, najcięższym grzechem, jaki możemy popełnić jest głodówka. Kilkudniowe odmawianie sobie posiłków wywołuje spadek wagi, który jest efektem odwodnienia i chwilowego ubytku tkanki tłuszczowej. Niestety, po zakończeniu głodówki, organizm dąży do “nadrobienia” strat - w ten sposób uzyskujemy efekt jo-jo. Warto pamiętać, że rezygnując z regularnych posiłków osłabiamy organizm i narażamy się na złe samopoczucie – przekonuje nas Katarzyna Payerhin, dietetyk Naturhouse. Ponadto, głodówka spowalnia metabolizm, dlatego, kiedy ją zakończysz, dalsze odchudzanie będzie przebiegać znacznie wolniej. Aby odchudzanie brzucha przyniosło oczekiwane efekty, jedz pięć posiłków dziennie: trzy główne, a pomiędzy nimi dwa mniejsze (drugie śniadanie i podwieczorek). Istotne jest zachowanie około trzech godzin odstępu między posiłkami. Lekkostrawną kolację najlepiej zjeść 2,5-3 godziny przed snem. Postaraj się jeść codziennie w zbliżonych godzinach – organizm „zapamiętuje”, kiedy ma być gotowy do trawienia, a to korzystnie wpływa na metabolizm.

Poznaj wrogów płaskiego brzucha

Mówi się, że trzeba poznać wroga, aby go pokonać. A zatem – przedstawiamy głównych sprawców tworzenia się tak zwanej oponki:

  • sól – zatrzymuje wodę w organizmie, co sprawia, że waga pokazuje więcej kilogramów, a ciało staje opuchnięte;

  • cukier – po jego spożyciu rośnie we krwi poziom glukozy, co powoduje reakcję ze strony insuliny: hormon nie tylko wyrównuje glikemię po posiłku, ale również ma wpływ na wiele procesów metabolicznych; zwiększone wydzielanie insuliny nasila tworzenie i magazynowanie tkanki tłuszczowej i jednocześnie blokuje jej uwalnianie i spalanie; warto pamiętać, że nasz organizm ma zdolność tworzenia tłuszczu z cukru;

  • fast foody – dania z popularnych restauracji sieciowych i budek z szybkim jedzeniem są wysokokaloryczne, ale zawierają stosunkowo mało wartościowych składników odżywczych;

  • dania smażone – nie tylko zawierają dużo tłuszczów, ale także przyczyniają się do wzdęć;

  • słodycze, przekąski słone (chipsy/chrupki/popcorn), dosładzane napoje i soki – oto pozycje, które sprawiają, że odchudzanie brzucha nie udaje się.

Produkty, z którymi szybkie odchudzanie brzucha jest łatwiejsze

Skoro znasz już wrogów, pora poznać sprzymierzeńców. Oto produkty, które powinny na stałe zagościć w Twoim jadłospisie:

  • jabłka – warto zjadać jedno dziennie; zawierają pektyny, które działają oczyszczająco na jelita;

  • płatki owsiane i/lub siemię lniane – dodawaj musli, sałatek, zup... są bogate w błonnik, który reguluje perystaltykę jelit i jest bardzo sycący;

  • cukinia i sałata – zawierają tylko ok. 15 kcal/100 g;

  • orzechy – jedz je codziennie – dostarczają niezbędnych witamin i minerałów, a także mają w sobie tryptofan, który pomaga w sytuacjach stresowych i jednocześnie chroni przed zajadaniem stresów, ale pamiętaj: 15g orzechów dziennie to wystarczająca ilość, nie jedz ich bez ograniczeń;

  • soki warzywne przecierowe bez dodatków – zapełniają żołądek dzięki dużej ilości błonnika i dostarczają niezbędnych witamin i minerałów;

  • marchew – od dziś to ona zajmuje miejsce chipsów i batoników;

  • osoby, które nie potrafią żyć bez odrobiny słodyczy, powinny zaprzyjaźnić się z suszonymi śliwkami i morelami, świeżym arbuzem, a raz dziennie mogą umilić sobie życie kostką gorzkiej czekolady (zawartość kakao min. 75%);

  • przyprawy i zioła: kurkuma, cynamon, imbir, majeranek, kminek, oregano, rozmaryn, szałwia, bazylia, tymianek, liść laurowy... – nie tylko podkreślają smak, ale również przyspieszają przemianę materii i pomagają uniknąć wzdęć;

  • jeśli nie potrafisz zrezygnować ze słodzenia kawy/herbaty (których picie również warto ograniczyć), cukier zastąp zawierającym stewię słodzikiem Pecva, dostępnym wyłącznie w placówkach Naturhouse;

  • woda – picie około 1,5-2 litrów wody każdego dnia jest bardzo ważne; postaraj się nawadniać swój organizm przez cały dzień – zamiast wypijania kilku szklanek co kilka godzin, pij po kilka łyków co 15-30 minut.

Wybierz się na spacer

Twoje sposoby na szybkie odchudzanie brzucha warto poszerzyć o aktywność fizyczną. Nie musisz od razu podejmować forsownych treningów na brzuch. Zacznij od półgodzinnego marszu każdego dnia lub basenu dwa razy w tygodniu. Jeśli chcesz wejść w regularne treningi, warto skonsultować tę decyzję ze swoim lekarzem internistą – tak aby dobrać ćwiczenia do Twojego stanu zdrowia.


Znajdź wsparcie

Okazuje się, że poważnym problemem jest nie tylko szybkie odchudzanie brzucha, ale również utrzymanie efektu. Niestety, wiele osób po osiągnięciu sukcesu w postaci płaskiego brzucha, „odpuszcza” sobie dietę na płaski brzuch, co mści się na nich efektem jo-jo. Jeśli nie chcesz należeć do tej grupy i zależy Ci, aby odchudzanie było równie skuteczne, co bezpieczne, a same efekty trwały jak najdłużej, zapisz się na wizytę w Naturhouse. Nasze kuracje na odchudzanie przebiegają dwuetapowo. Pierwszy etap to spadek wagi do wyznaczonego poziomu, a drugi to stabilizacja wagi, która utrwala sukces poprzez stopniowe podnoszenie kaloryczności posiłków i poszerzanie jadłospisu. Chcesz wiedzieć więcej? Zapisz się na wizytę w najbliższej placówce już dziś!



Konsultacja dietetyczna:

mgr Katarzyna Payerhin
dietetyk Naturhouse

Umów się na bezpłatną konsultację u dietetyka