Przy odchudzaniu przekroczenie “magicznej granicy” 10 kg może stanowić nie lada problem. Jeśli jednak szczegółowo zaplanujesz odchudzanie i będziesz wytrwały w przestrzeganiu ustalonych zasad, na pewno uda Ci się osiągnąć sukces! Poznaj wytyczne, które umożliwią Ci możliwie szybkie zrzucenie 10 kilogramów. Sprawdź jak szybko schudnąć 10 kg.

1.Wybieraj węglowodany złożone

Węglowodany powinny być naszym głównym źródłem energii w diecie. Nie wszystkie cukry są jednak tak samo zdrowe - tak zwane węglowodany proste, występujące na przykład w białym pieczywie oraz słodyczach, choć dają nam szybkie “doładowanie” energetyczne, to jednak sprzyjają tyciu. Warto zatem wybierać raczej produkty zawierające złożone węglowodany, które uwalniają energię przez dłuższy czas - znajdziemy je w warzywach, ciemnym pieczywie oraz płatkach owsianych.

2. Jedz naturalne “spalacze tłuszczu”

Matka Natura dała nam mnóstwo roślin, w których obecne są substancje pomagające przyspieszyć spalanie tłuszczu. W Twojej diecie odchudzającej nie powinno więc zabraknąć cukinii (jej regularne spożywanie reguluje procesy trawienne), karczocha (jest bogaty w niacynę, która przyspiesza metabolizm) czy zawierającej błonnik kapusty. Jeżeli chodzi o owoce - często sięgaj po papaję, grejpfruta czy kiwi - mają one mało kalorii i przyspieszają procesy metaboliczne!


Metamorfozy naszych klientów



3. Jak szybciej schudnąć 10 kg? Wysypiając się!

Wciaż szukasz odpowiedzi na pytanie "jak szybko schudnąć"? Czy wiesz, że brak snu sprzyja… tyciu? Jeżeli zatem chcesz na stałe pozbyć się nadwagi, powinieneś do minimum ograniczyć ilość nieprzespanych nocy. Sen reguluje wydzielanie hormonu odpowiedzialnego za uczucie sytości - leptyny, której niski poziom często powoduje ataki wilczego głodu. Co więcej, niedobór snu powoduje wzrost poziomu greliny - substancja ta ma za zadanie informować mózg, że żołądek jest pusty. Zbyt długie czuwanie powoduje także, że częściej mamy ochotę na słodkie przekąski - organizm musi przezwyciężyć zmęczenie, aby dalej funkcjonować na “podwyższonych obrotach”.  Staraj się więc spać osiem godzin w ciągu doby, a waga będzie sukcesywnie spadać!

4. Pokochaj dobre tłuszcze

Wiele osób błędnie zakłada, że podczas diety odchudzającej należy wyeliminować tłuszcz z jadłospisu. Prawda jest taka, że jeśli zastanawiasz się, jak schudnąć 10 kg, to jedna z odpowiedzi brzmi: wybierając zdrowe tłuszcze! Tłuszcze pochodzenia zwierzęcego zawierają często niemałe ilości cholesterolu, który może sprzyjać pojawianiu się blaszek miażdżycowych. Przestaw się więc na lepsze dla zdrowia nieutwardzone tłuszcze roślinne, które znajdziesz w oliwie z oliwek, oleju lnianym, rzepakowym, a także pestkach dyni, słonecznika, czy niektórych owocach, jak na przykład awokado. 

5. Jedz często, ale małe porcje

Być może Ty również masz w zwyczaju jeść duże porcje dwa lub trzy razy dziennie - jeśli tak, to koniecznie zmień ten nawyk! Aby stracić na wadze 10 kilogramów, niezbędne będzie przestawienie się na jedzenie czterech do pięciu niewielkich posiłków dziennie. Najważniejsze jest oczywiście pożywne śniadanie, które doda Ci energii na intensywne godziny poranne oraz zapobiegnie późniejszym napadom głodu. Staraj się zjadać posiłki  w równych odstępach czasu - zbyt długie przerwy sprzyjają “magazynowaniu” zapasów przez organizm oraz… zwiększonemu apetytowi.

 

Jeżeli chcesz mieć pewność, że chudniesz w odpowiednim tempie, a także wyeliminować popełniane (być może przez lata) błędy, udaj się do Centrum Dietetycznego Naturhouse. Specjaliści od reedukacji żywieniowej powiedzą Ci, jak szybko schudnąć 10 kilogramów, a następnie pomogą ustabilizować masę ciała, by uniknąc efektu jo-jo!


Konsultacja dietetyczna:

mgr Katarzyna Payerhin
dietetyk Naturhouse

Umów się na bezpłatną konsultację u dietetyka