« Przejdź do strony głównej

Wakacje to świetny czas na zmianę swoich nawyków żywieniowych na lepsze. Bogactwo warzyw i owoców znacznie ułatwia nam ten proces. Latem czeka jednak na nas również mnóstwo pokus, które nie sprzyjają osiągnięciu zgrabnej sylwetki. Co zrobić, by nie wrócić z wakacji z dodatkowymi kilogramami, a jednocześnie nie odmawiać sobie pyszności?

Mnogość barów, budek z hamburgerami, cukierni i lodziarni wcale nie ułatwia nam odchudzania, tym bardziej na urlopie, gdy zazwyczaj sami nie gotujemy… Weekendowe spotkania ze znajomymi i obowiązkowy grill oraz piwo dla ochłody mogą skutkować odkładaniem się tłuszczyku tu i tam. Nie musimy jednak od razu odmawiać sobie zupełnie wszystkiego. 

Rady dietetyka Naturhouse na wakacyjne dni:

1# Zachowaj umiar. Bardzo istotne  jest, aby posiłków typu fast-food lub słodkich deserów nie jadać zbyt często. Zamiast hamburgera czy batonów warto wybrać pełnoziarniste pieczywo i jogurt naturalny, a także warzywa i owoce, które nie będą tak kaloryczne jak gotowe przekąski. Słodkie tuczące lody zamień na owocowe sorbety, a wieczorną pizzę na lekką sałatkę. Zamiast tłustej kiełbasy na grilla przygotuj warzywne szaszłyki z kurczakiem.

2# Jedz powoli. Nie rzucaj się łapczywie na wszystkie potrawy. Jedz długo przeżuwając kęsy. W ten sposób poczujesz się szybciej nasycony i zjesz mniej, niż gdybyś jadł w szybszym tempie.

3# Odpowiednio wcześniej przygotuj posiłki. Gdy wybierasz się na aktywną wycieczkę, wcześniej zadbaj o prowiant – zrób pożywne kanapki, spakuj jabłko lub banana i koniecznie miej przy sobie wodę mineralną.

4# Pij wodę, ograniczaj słodkie gazowane napoje, również piwo. Pamiętaj, by w czasie upałów spożywać około dwóch litrów wody dziennie, aby organizm mógł funkcjonować prawidłowo.

5# Kolację zjedz co najmniej dwie godziny przed snem. Zbyt późne spożywanie obfitych posiłków sprzyja odkładaniu się tkanki tłuszczowej i obciąża układ trawienny, gdy powinien on odpoczywać.


Pamiętaj również o spożywaniu 4-5 lekkostrawnych posiłków, nawet podczas upałów, by utrzymać metabolizm na stałym poziomie i tym samym uniknąć napadów wilczego głodu i ochoty na kaloryczne przekąski.

Jeśli chcesz cieszyć się zgrabną sylwetką przez cały rok, pamiętaj, że kluczem do sukcesu jest odpowiednio zbilansowana dieta, zawierająca wszystkie potrzebne organizmowi składniki odżywcze w odpowiednich ilościach. – podkreśla Beata Prusińska, dietetyk Naturhouse. Nie można jednak zapominać o aktywności fizycznej – również podczas wakacyjnego odpoczynku. Starajmy się spacerować, pływać i jeździć na rowerze. Wakacje mogą być doskonałą okazją do tego, by spróbować swych sił w nurkowaniu, jeździectwie czy siatkówce plażowej. Każda aktywność na świeżym powietrzu podczas urlopu poprawi kondycję i zapewni piękną opaleniznę.

Jeśli chcesz skorzystać z porady dietetyka, który podpowie, czego wystrzegać się podczas urlopu, lub chcesz zgubić zbędne kilogramy, zachęcamy do skorzystania z konsultacji w Centrum Dietetycznym Naturhouse.

Nasi dietetycy specjalnie na okres wakacyjnych wyjazdów przygotowali ciekawy poradnik, który pomoże ułożyć jadłospis w podróży, w górach, nad morzem, jeziorem, czy podczas zagranicznego urlopu all inclusive.

Wskazówki "Dieta na wakacje" odbierz w jednej z naszych placówek Naturhouse.