« Przejdź do strony głównej

Gdy nadchodzą ciepłe dni i chcielibyśmy odsłonić trochę ciała, wiele z nas zastanawia się pewnie jak schudnąć 5 kg, które zostały nam po zimie? Jak schudnąć 10 kg? Nie wydaje się to trudne – kilka modyfikacji w jadłospisie, więcej ruchu i sylwetka się wysmukla. Ale co zrobić gdy do zrzucenia mamy 20 kg lub więcej?

Pozbyć się ich na własną rękę już wcale nie jest tak łatwo, tym bardziej, że gdy już próbowaliśmy się odchudzać i nie przynosiło to zamierzonego efektu, nasza motywacja nie ma się najlepiej, a marzenia o zgrabnym ciele oddalają się… Nie należy się jednak poddawać, tym bardziej teraz. Gdy nadchodzi lato zbędne kilogramy możemy zrzucić znacznie łatwiej niż o innej porze roku! Sprzyja nam aura i sama natura, więc do dzieła!


Pomoc matki natury

Latem mamy większy zapał do zmian, a natura jest nam przychylna. Nasz metabolizm działa na wyższych obrotach, a w porównaniu do zimowych miesięcy mamy mniejszą tendencję do gromadzenia tłuszczu w organizmie, a co za tym idzie łatwiej jest nam pozbyć się też nadmiarów tkanki tłuszczowej już zgromadzonej. Ponadto kiedy doskwiera ciepło mamy mniejszy apetyt, więc łatwiej jest nam wytrwać w swoich postanowieniach. Latem spędzamy też zdecydowanie więcej czasu na świeżym powietrzu, chętniej podejmujemy aktywności fizyczną, chociażby poprzez spacer, rower czy pływanie.

 

Postaw na aktywność!

Jest nam łatwiej zagospodarować wolny czas i zamiast siedzieć przed telewizorem zajadając słodkości, mamy wiele alternatyw na aktywność poza domem. Ruch na świeżym powietrzu zdecydowanie ułatwia utratę zbędnych kilogramów. Warto więc zaplanować swój urlop tak, aby mieć ku temu jak najwięcej sposobności. Piesze wycieczki do lasu czy w góry, gra w piłkę, siatkówka plażowa, pływanie i zabawy w wodzie sprawią nie tylko dużo radości osobom na co dzień przebywającym w miejskim gwarze, ale pomogą też uaktywnić i przyspieszyć nasz metabolizm. Jeśli nie możemy pozwolić sobie na dłuższy urlop, starajmy się zorganizować sobie bardziej aktywnie chociaż weekendy. Od czasu do czasu warto również zostawić samochód pod domem, lub wysiąść przystanek wcześniej i się przespacerować korzystając z dostępności słońca i świeżego powietrza. Tak rozpoczęty dzień da nam energię do pracy i poprawi wydolność naszego umysłu.

Sezon na odchudzanie

Podstawę zdrowej zbilansowanej diety stanowią między innymi świeże warzywa i owoce, a dostępność i różnorodność produktów jest najlepsza właśnie latem. Sklepy i targi obfitują w warzywa i owoce sezonowe, najbardziej wartościowe pod kątem składników odżywczych w tym okresie. Pomidory, ogórki, sałaty, brokuły, papryka, szparagi czy rzodkiewki to tylko niektóre z warzyw, które powinny królować na naszych stołach. Wśród owoców najlepsze są te o niższej zawartości cukru, czyli truskawki, maliny, porzeczki, arbuzy, brzoskwinie czy agrest. Uważać trzeba natomiast na ilości spożywanych czereśni, winogron czy bananów, które są bardziej kaloryczne.

 

Wybieraj to co najlepsze

Na pewno latem łatwiej jest uniknąć monotonii stosując dietę i nie trzeba obawiać się, że zabraknie nam witamin czy składników mineralnych z powodu ograniczeń w pożywieniu. Jeśli mamy skłonność do jedzenia większych ilości słodyczy, dobrą alternatywą będą desery owocowe na bazie jogurtu czy uwielbiane przez nas koktajle owocowe. Owoce w takiej wersji powinniśmy spożywać między głównymi posiłkami w ramach drugiego śniadania i podwieczorku, ale również mogą one stanowić smaczną i odżywczą formę deseru po niedzielnym obiedzie czy podczas spotkania ze znajomymi. Jeśli lubimy lody, dobrym rozwiązaniem są sorbety owocowe np. ze świeżych truskawek czy malin, które możemy z łatwością przyrządzić samodzielnie w domu bez obawy o efekty odchudzania.


Pamiętaj o wodzie!

Podczas zimowych miesięcy nie tylko chętniej sięgamy po bardziej kaloryczne, tłuste potrawy ale też ciepłe napoje takie jak herbata, kawa czy kakao. Latem bardziej intuicyjnie wybieramy wodę, która najlepiej nawilża nasz organizm i bardzo pomaga w utracie masy ciała. Musimy pamiętać jednak, że w upalne dni nasze zapotrzebowanie na wodę jest zdecydowanie większe, dlatego też musimy dbać o odpowiednią jej podaż. Nie możesz się przekonać do picia wody? Dodatek mięty, cytryny czy wyciśniętego soku z pomarańczy zdecydowanie poprawi jej smak – spróbuj!

Nieoceniona pomoc specjalisty

Jeśli obawiamy się jednak, że sami nie poradzimy sobie ze zrzuceniem nadwagi, powinniśmy zgłosić się do dietetyka. Specjalista podpowie jak zdrowo i skutecznie schudnąć i co najważniejsze - jak utrzymać nową wagę. Dla większości osób odchudzanie to nie problem – ale co zrobić później, jak postępować dalej, aby nie powrócić do sylwetki sprzed diety – te kwestie już nie są takie oczywiste. Dietetyk będzie więc dla nas doskonałym wsparciem merytorycznym oraz psychicznym – odpowiednio zmotywuje i zagrzeje do walki ze swoimi słabościami. Odpowiednio dobrany przez specjalistę jadłospis oraz suplementy wspomagające kurację pomogą rozprawić się ze zbędnymi kilogramami, bez względu na to czy mamy 5, 10, 20 czy więcej kilogramów do zrzucenia. Dzięki wsparciu specjalisty nauczymy się prawidłowo komponować posiłki, szybciej odczujemy spadek kilogramów i unikniemy efektu jo-jo.


Skorzystaj z pomocy dietetyków Naturhouse i zapisz się na wizytę>>

 

Lato to bardzo dobry czas na poprawę swojej kondycji i sylwetki. Powinniśmy wykorzystać tę porę roku, ponieważ zarówno wprowadzenie aktywności fizycznej jak i dobór odpowiednio zbilansowanej diety jest zdecydowanie łatwiejszy. Lato sprzyja więc uzyskaniu wymarzonych efektów!