Skórka pomarańczowa jest problemem, który dotyka coraz więcej kobiet – i to niemal w każdym wieku. Choć sama w sobie nie stanowi ona zagrożenia dla zdrowia, to jednak wskazuje na to, że nasz organizm nie działa najlepiej i jest poważnym defektem kosmetycznym. Na szczęście, dzięki odpowiednio zbilansowanej diecie, cellulitu można się skutecznie pozbyć! Sprawdź jaka powinna być dieta antycellulitowa!


„Czemu mnie to spotyka?” – kilka słów o cellulicie

Cellulit przeważnie tworzy niewielkie wgłębienia na kobiecej skórze. Atakuje głównie okolice pośladków oraz ud, choć oczywiście zdradza się, że można go dojrzeć także na innych częściach ciała. Za jego powstawanie odpowiedzialny jest nadmierny podział tkanki łącznej, zwężenia naczyń krwionośnych oraz niesprzyjający metabolizm – wszystko to sprawia, że komórki tłuszczowe nierównomiernie się rozrastają, tworząc nierówności pod skórą. Cellulit może nasilać się w pewnych okresach życia, na przykład w czasie menstruacji oraz pod koniec ciąży. Na jego występowanie mają oczywiście wpływ geny, jednak kluczowym czynnikiem jest sposób odżywiania się.


Dieta antycellulitowa, czyli jak się prasuje skórę?

Aby pozbyć się cellulitu, należy przede wszystkim stosować odpowiednią dietę antycellulitową. Należy ograniczyć do minimum produkty smażone na tłuszczu oraz słodycze, stanowiące źródło cukrów prostych. Należy także unikać mocnej kawy oraz… alkoholu, który – często niepostrzeżenie – również dostarcza nam niemało cukru i pustych kalorii, a dodatkowo pobudza apetyt na słodkości oraz powoduje opuchnięcia. Podstawą diety antycellulitowej powinny stać się natomiast produkty pełnoziarniste (między innymi razowe pieczywo), kasze oraz warzywa bogate w witaminę A, C i E – doskonale sprawdzą się zatem buraki, brokuły oraz fasola. Jeśli zaś chodzi o owoce, to prawdziwym sprzymierzeńcem w walce z cellulitem są banany – zawarty w nich potas korzystnie wpływa na przepływ krwi, a zatem ułatwia „rozbicie” podskórnych nierówności. Warto również sięgać po świeże ananasy, które są źródłem bromelainy - enzymu, który "trawi" białka oraz rozbija komórki tłuszczowe i pomaga zwalczyć nieestetyczną pomarańczową skórkę. Ważnym „uzupełnieniem” diety jest również częsta aktywność fizyczna, która korzystnie wpływa na przepływ krwi, pobudza przemianę materii, spala tkankę tłuszczową oraz przyspiesza oczyszczanie organizmu z toksyn.

Pij na zdrowie!

Ponieważ cellulitowi sprzyja również nadmiar zatrzymanej wody w organizmie, to chcąc się go pozbyć, należy zadbać o odpowiednią równowagę wodną. Nie chodzi jednak, jak sądzą niektóre kobiety,  o odwadnianie się – wręcz przeciwnie! Przyjmowanie dużej ilości płynów oczyszcza ciało i sprzyja odzyskaniu gładkiej, jędrnej skóry. Najlepiej jest pić niegazowaną wodę mineralną oraz soki owocowe i warzywne – najlepiej sprawdzą się te świeżo wyciskane i bez cukru, zawierające mnóstwo witamin. Dietetycy sugerują również, by każdego dnia wypijać co najmniej dwie filiżanki zielonej herbaty  - zawarta w niej teobromina pobudza uwalnianie tłuszczów, które były magazynowane w naszym organizmie, a także stabilizuje  poziom glukozy i dostarcza cynku – pierwiastka, który jest bardzo cenny dla naszej skóry.

Jeśli zależy nam na widocznych i  trwałych efektach walki z cellulitem, warto także zwrócić się po pomoc do specjalisty. Centra Dietetyczne Naturhouse posiadają w swojej ofercie nie tylko diety odchudzające, ale także takie, dzięki którym wygrasz z cellulitem - diety antycellulitowe. Odwiedź więc jedną z obecnych w całej Polsce placówek i spraw sobie prezent w postaci pięknej skóry!



Konsultacja dietetyczna:

mgr Katarzyna Payerhin
dietetyk Naturhouse

Umów się na bezpłatną konsultację u dietetyka