Święta to czas, kiedy szczególnie kuszą różne pyszności. Podpowiadamy kilka sprawdzonych sposobów na odchudzenie wigilijnych potraw i bożonarodzeniowych wypieków.

 

Święta to duże wyzwanie dla osób, które się odchudzają i dbają o linię. Często bywa tak, że nowy rok witają z niechcianymi dodatkowymi kilogramami. Jednak są też tacy, którzy potrafią być konsekwentni, stosują kulinarne triki i podczas świąt chudną. Polska wieczerza wigilijna to posiłek zdrowy (kiszonki, barszcz, ryba, suszone owoce), ale też bardzo kaloryczny (panierka, tłuszcz, cukier, mąka). Nie trzeba jednak z niego rezygnować. Naprawdę można przygotować pyszne i lżejsze dania wigilijne.

 

Do 12 razy sztuka

1. Do panierowania ryby zamiast mąki pszennej używajmy mąki razowej albo otrębów zbożowych (trzeba je zmielić).

2. Śledzie, zamiast śmietaną, zalewajmy jogurtem.

3. Zamiast w oleju, podajmy śledzie w zalewie octowo-korzennej.

4. Sernik przygotowany z chudego sera też jest pyszny.

5. Zamiast kalorycznego, tradycyjnego makowca można upiec lekki i pyszny biszkopt z makiem.

6. Majonez w sałatce warzywnej warto zastąpić jogurtem naturalnym i przyprawami lub oliwą z oliwek.

7. Zamiast tłustego karpia podajmy mintaja, morszczuka lub solę – są chudsze.

8. Ryby nie smażmy na tłuszczu, tylko ugotujmy na parze lub upieczmy z ziołami.

9. Zrezygnujmy z panierki. Ryby podajmy z warzywami – surowymi, kiszonymi lub grillowanymi.

10. Foremki do pieczenia lepiej wyłożyć papierem do pieczenia, a nie smarować tłuszczem.

11. W ciastach i deserach ograniczmy ilość bakalii i cukru.

12. Lepiej zrezygnować z polewy czekoladowej do ciast.


Artykuł pochodzi z czasopisma Peso Perfecto, dostępnego we wszystkich Centrach Dietetycznych Naturhouse.

Zachęcamy do lektury!