Wakacje w pełni! Wyjazdy nad morze, do ciepłych krajów, odkrywanie nowych miejsc, podróże. Aby bezpiecznie i z pełną przyjemnością spędzić ten czas bardzo ważne jest, aby nasza skóra oprócz ochrony zewnętrznej w postaci kremów i balsamów z filtrami UV, była chroniona również od wewnątrz. Dlaczego?

Okazuje się, iż promieniowanie UV przyczynia się do niszczenia włókien kolagenowych powodując zmarszczki, uszkodzenia naczyń krwionośnych, powoduje powstawanie wolnych rodników w organizmie, a nawet być przyczyną nowotworów skóry.

Aby spowolnić procesy starzenia się skóry i ograniczyć namnażanie wolnych rodników, musimy wzbogacić naszą dietę w naturalne antyoksydanty, które stworzą wewnętrzną, ochronną barierę. Należą do nich przede wszystkim: witamina C, karotenoidy, tokoferole czy polifenole. Znajdziemy je w takich produktach jak: kasza jęczmienna, gryczana, ryby: dorsz, łosoś, makrela czy halibut, mleko i jego przetwory, tłuszcze roślinne, orzechy włoskie, nasiona słonecznika i dyni, owoce (m.in. jeżyny, borówki, czarna porzeczka, truskawki, granat, winogrona, śliwki, pomarańcze, grejpfruty) oraz warzywa (m.in. zielony groszek, czerwona fasola, natka pietruszki, szpinak, bób, papryka, czerwona kapusta, marchew). Najlepiej, jeśli produkty te będą spożywane na surowom na przykład w postaci surówek i sałatek – wówczas unikniemy zbyt dużych strat antyoksydantów, będących skutkiem obróbki termicznej, marynowania itp.

Umów się na bezpłatną konsultację u dietetyka