Oglądając mecze często sięgamy po niezdrowe przekąski typu chipsy, paluszki, pizza lub ciastka. Prezentujemy więc garść inspiracji na ich zdrowe i smaczne zamienniki. Co wybierzesz?

Zdrowy burger

Składniki:

  • 150-200 g wołowiny
  • bułka pełnoziarnista
  • sałata
  • czerwona cebula
  • pomidor
  • ogórek kiszony
  • musztarda
  • sól i pieprz

Przygotowanie:

Wołowinę zmielić, doprawić solą i pieprzem, uformować kotlet i grillować aż mięso nie będzie surowe. Pełnoziarnistą bułkę przekroić i grillować do zarumienienia. Dodać do środka sałatę, grillowaną wołowinę, cebulę pokrojoną w pióra, pomidora, ogórka kiszonego i kleks musztardy.

 


Tortilla z łososiem i ogórkiem

Składniki:

  • 2-3 placki tortilli pełnoziarnistej
  • naturalny serek homogenizowany
  • rukola
  • łosoś wędzony
  • zielony ogórek

Wykonanie:

Tortillę posmarować białym serkiem, posypać rukolą, wyłożyć wędzonego łososia. Ogórka pokroić w długie paski (wzdłuż) i ułożyć na tortilli. Całość zawinąć i chwilę grillować. Pokroić na mniejsze kawałki. Smacznego!

 


Szaszłyki owocowo-warzywne

Składniki:

  • ulubione surowe warzywa i owoce np. ogórki, pomidory koktajlowe, marchew, ananas, oliwki, ewentualnie mozzarella light

Dip:

  • jogurt naturalny
  • ulubione zioła
  • sól do smaku

Przygotowanie:

Składniki pokroić na kawałki. Nabijać na przemian na patyczki do szaszłyków. Podawać z dipem: jogurt wymieszać z odrobiną soli i ulubionymi ziołami. Smacznego!

 


Chipsy z buraka

Składniki:

  • buraki
  • sól do smaku

Przygotowanie:

Pokroić buraka na cienkie plasterki. Ułożyć na papierze do pieczenia i wstawić do nagrzanego do 150 stopni piekarnika z termoobiegiem na około 30 - 40 minut, sprawdzając, by się nie przypaliły.

 


Owocowa pizza

Składniki:

  • arbuz
  • mandarynki
  • kiwi
  • oliwki
  • parmezan

Przygotowanie:

Arbuza przekroić na pół, odkroić okrągły plaster. Na plastrze poukładać pokrojone na kawałki kiwi, mandarynkę i oliwki, całość posypać startym parmezanem. Pokroić na trójkąty - jak pizzę.

 


Koreczki warzywne

Składniki:

  • marchew
  • ogórek
  • serek naturalny
  • ulubione kiełki
  • natka pietruszki/szczypiorek

Przygotowanie:

Ogórka i marchewkę pokroić wzdłuż na cienkie plastry. Każdy plaster posmarować serkiem naturalnym, posypać kiełkami, natką pietruszki lub szczypiorkiem i zwinąć. Można "złapać" wykałaczką.

 


Woda owocowa

Składniki:

  • woda
  • lód
  • dowolne owoce: cytryna, maliny, arbuz, borówki, pomarańcze itp.
  • mięta

Przygotowanie:

Do dzbanka włóż pokrojone na kawałki/plastry ulubione owoce, dodaj lód, miętę i zalej wodą niegazowaną.

 



Zdaniem dietetyka - mgr Dominika Sikora

Tłuste chipsy, słone paluszki, pizzę i piwo warto zamienić na zdrowe przekąski. Są nie tylko smaczne, ale też ze względu na zawartość błonnika - sycące. Dostarczają do organizmu wiele składników odżywczych.