Składniki:

  • puszka opłukanej cieciorki,
  • 3 pomidory,
  • cebulka dymka,
  • czarne oliwki,
  • świeża mięta,
  • szparagi zielone

Sos: 2 łyżki oliwy z oliwek, 1 łyżka octu balsamicznego, 1 łyżka posiekanej mięty.

Przygotowanie:

Szparagi podpiec w piekarniku lub ugotować al dente. Resztę składników drobno pokroić i połączyć z sosem.

Sałatka idealna na obiad lub kolację. Można zastosować jako dodatek do mięsa i czerwonego ryżu lub zjeść samą.


Zdaniem dietetyka

Karolina Chylińska
dietetyk Naturhouse, autorka przepisu na sałatkę z cieciorką

Szparagi - są niskokaloryczne - to jedynie 18 kcal w 100g, są bogate w antyoksydanty, kwas fioliowy, błonnik, witaminę C i E, wapń, fosfor, potas, b-karoten oraz inulinę - prebiotyk zapewniający odpowiednią pracę przewodu pokarmowego oraz asparinę odpowiadającą za prawidłową pracę nerek i odpowiednie nawodnienie organizmu. Wiosna to idealny czas, by wzbogacić naszą codzienną dietę w to cenne warzywo, które przez krótki okres jest dostępne na naszym rynku.

Cieciorka, ciecierzyca, groch włoski - jest bardzo bogata w białko w 100 g produkty jest go aż 8,86 g, jest źródłem aminokwasów, stanowi idealny zamiennik mięsa dla osób na diecie wegetariańskiej i wegańskiej. Jest kopalnią witamin z grupy B (B1, B2, B3, B5, B6, B9 - witamina szczególnie ważna dla kobiet w ciąży lub planujących potomstwo) oraz witaminy K1 i miedzi.

Umów się na bezpłatną konsultację u dietetyka