Składniki:

  • 1 szklanka płatków owsianych, 
  • 1 jabłko, 
  • 1 łyżka miodu, 
  • 1 łyżeczka cynamonu,  
  • jogurt naturalny gęsty, 
  • owoce np. borówki, maliny, porzeczki, kiwi (lub inne ulubione)

Przygotowanie: 

Jabłko obrać, umyć i zetrzeć na tarce na dużych oczkach, odcisnąć nadmiar soku, dorzucić płatki owsiane, dodać miód i cynamon do smaku, wymieszać. Odstawić na chwilę, następnie wypełniać foremki od muffinek (tylko spód i boki, aby powstały miseczki). Piec w piekarniku w temperaturze około 180 stopni Celsjusza przez 10-15 minut. Po przestudzeniu owsiane miseczki wypełnić gęstym jogurtem naturalnym (2-3 łyżki) i ozdobić owocami.



Zdaniem dietetyka

Malwina Godawa-Mikołajczyk
dietetyk Naturhouse, autorka przepisu na owsiane miseczki

Owsiane miseczki wypełniać można, nie tylko jogurtem i owocami, ale i budyniem lub gęstym musem owocowym. Taka forma przekąski to niecodzienny pomysł na zdrowe II śniadanie, na które skuszą się nawet najmłodsi. Płatki owsiane dostarczą błonnika, który oczyszcza przewód pokarmowy i usprawnia jego pracę. Cynamon, nie tylko wzbogaci smak potrawy, ale i wpłynie pozytywnie na proces trawienia. Dodatek świeżych owoców sprawi, że dostarczymy do organizmu dodatkową porcję witamin i soli mineralnych.

Owsiane miseczki można także wypełnić budyniami Slimbel (m.in. czekoladowy, wanilia z płatkami w czekoladzie, jogurt z czekoladą), które charakteryzują się wysoką zawartością białka oraz obniżoną kalorycznością, a dodatkowo dostarczają cenne składników odżywczych, w tym witamin i minerałó. Budyń wystarczy wymieszać z mlekiem i wypełnić nim owsiane miseczki, a na koniec można także udekorować owocami.

Umów się na bezpłatną konsultację u dietetyka