Lato w pełni, a Ty wciąż bezskutecznie walczysz ze swoją „oponką”? Masz już dość nadmiaru tkanki tłuszczowej w okolicach pasa? Zastanawiasz się, jak szybko odchudzić brzuch? Jesteś we właściwym miejscu – dziś dowiesz się, co zrobić, aby schudnąć z brzucha i zapomnieć o wywołanych przez niego kompleksach.


Jak odchudzić brzuch, to tylko racjonalnie

Żadna głodówka, ani drakońska niby-dieta, która bazuje na jednym produkcie lub składniku odżywczym nie przyniesie Ci wymarzonego płaskiego brzucha. Pamiętaj, że takie radykalne działanie mogą poważnie zaszkodzić Twojemu zdrowia, a co więcej – utrudniają dalsze starania o szczupłą sylwetkę. Wszelkie głodówki i „mono-diety” prowadzą do rozregulowania, a dalej do spowolnienia metabolizmu. Ponadto, zwiększają one ryzyko wystąpienia efektu jo-jo, ponieważ organizm chce jak najszybciej „nadrobić straty”, żeby „zabezpieczyć się” na ewentualność „powtórki z rozrywki”. Wniosek? Jeśli chcesz, aby odchudzanie przyniosło trwałe efekty, postaw na regularne 5 posiłków dziennie: najlepiej o stałych porach, z podobnymi przerwami pomiędzy (średnio co trzy godziny, a ostatni nie później niż na 2 godziny przed snem).

Co jeść aby zrzucić brzuch?

Wprowadź do swojego menu takie produkty jak:

  • marchew i jabłka,
  • płatki owsiane, otręby, siemię lniane, orzechy,
  • świeże soki warzywne przecierowe bez dodatków,
  • suszone śliwki i morele w niewielkich ilościach,
  • świeży arbuz,
  • przyprawy i zioła: imbir, cynamon, kurkuma, majeranek, oregano, rozmaryn, kminek, szałwia, bazylia, tymianek, liść laurowy...
  • zamiast cukru wybierz słodzik Pecva, który zawiera stewię i dostępny wyłącznie w placówkach Naturhouse,
  • woda – codziennie pij około 1,5-2 litrów wody niegazowanej.


Jak odchudzić brzuch – lista „wrogów”

Pamiętaj, że aby odchudzanie było skuteczne, trzeba wykreślić z menu produkty, które sprzyjają odkładaniu się tkanki tłuszczowej. Do ścisłej czołówki należą:

  • sól – ponieważ zatrzymuje wodę w komórkach, Twoja waga pokazuje więcej, a Ty czujesz, że ciało jest opuchnięte;
  • cukier – tuż po jego spożyciu gwałtownie rośnie poziom glukozy we krwi, co powoduje zwiększone wydzielanie insuliny, a to zwiększa poziom tworzenia i odkładania tkanki tłuszczowej, a co więcej blokuje jej uwalnianie i spalanie. Warto również pamiętać, że organizm przekształca nadmiar cukru w tkankę tłuszczową;
  • fast foody – cechuje je wysoka kaloryczność, której nie towarzyszy proporcjonalna zawartość potrzebnych składników odżywczych;
  • dania smażone na głębokim tłuszczu – nie dość, że zawierają dużo tłuszczów, to są również powodem wzdęć;
  • słone przekąski, słodycze, soki dosładzane i napoje gazowane.

Aktywność fizyczna pomaga!

Dla zwiększenia efektywności swoich starań o płaski brzuch, warto zadbać o codzienną aktywność fizyczną. Wystarczy, że zaczniesz od półgodzinnego intensywnego marszu lub ćwiczeń w domu. Z czasem warto dodać basen lub jazdę na rowerze dwa razy w tygodniu.

 

Mądre wsparcie

I pamiętaj, że nie jesteś sam. Jeśli brakuje ci motywacji lub po prostu nie wiesz, od czego zacząć swoje starania o płaski brzuch – skorzystaj z konsultacji z dietetykiem Naturhouse. Czekamy na Ciebie w ponad 350 placówkach na terenie całej Polski.

Umów się na bezpłatną konsultację u dietetyka