Efektywne odchudzanie – TOP 5 zasad

Efektywne odchudzanie to gorący temat. I to dosłownie gorący, bo przecież mamy już sezon wakacyjny. To właśnie latem najwięcej osób szuka sposobu, jak szybko pozbyć się zbędnych kilogramów. Jeśli i Ty należysz do tej grupy – dobrze, że tutaj jesteś. Dziś przedstawiamy pięć najważniejszych zasad, które pozwolą Ci uzyskać wymarzoną sylwetkę.

1. Skuteczna dieta

Fundamentem odchudzania jest efektywna dieta, w której nie może zabraknąć żadnych składników odżywczych. To,  jak dokładnie będzie ona wyglądać w Twoim przypadku, zależy między innymi od płci, wieku, trybu pracy i stopnia aktywności fizycznej. Zastanawiasz się, skąd masz wiedzieć, jak skomponować dietę na efektywne i zarazem zdrowe chudnięcie? Nie musisz zmagać się z tym zadaniem samodzielnie. Wystarczy, że skorzystasz z pomocy profesjonalistów. Już dziś zapisz się na wizytę w wybranej placówce Naturhouse i porozmawiaj z dietetykiem. Stosując dopasowany jadłospis nie będziesz odczuwać głodu. Oczywiście, efektywne chudnięcie wymaga pewnych wyrzeczeń: wykreśl z jadłospisu słone przekąski, gotowe słodycze, dania typu instant i fast food. Ale nie obawiaj się – poradzisz sobie, ponieważ dzięki pełnowartościowym posiłkom, pokusa sięgnięcia po wyżej wymienione produkty z każdym dniem będzie coraz słabsza.


2. Właściwe nawodnienie

Czy wiesz, że na zbyt dużą masę ciała wpływ ma nie tylko nadmiar tkanki tłuszczowej, ale również ilość wody metabolicznej, która zatrzymuje się w organizmie? Najprostszym, a zarazem najskuteczniejszym sposobem, aby pozbyć się jej nadmiaru jest picie wody. To nie żart! Prawidłowe nawodnienie pozwala zwolnić wodę zmagazynowaną w komórkach. Zadbaj, aby każdego dnia wypić co najmniej 1,5-2 litry niegazowanej wody mineralnej. Najlepszym sposobem jest wyrobienie w sobie nawyku picia małymi łykami, co 15-20 minut. Poza wodą warto pić również ziołowe napary bez dodatku cukru.


3. Pora na ruch

Już godzinna aktywność fizyczna co drugi-trzeci dzień, wyraźnie wpływa na efektywne odchudzanie. Na dobrą sprawę wystarczy, że wybierzesz trening o średnim stopniu zaawansowania (do cienkiej warstwy potu na skórze i lekkiej zadyszki). I wcale nie musisz chodzić na siłownię. Równie skuteczne będą intensywne spacery, nordic walking, pływanie, aerobic czy jazda na rowerze. Pamiętaj, że w ten sposób nie tylko spalasz kalorie, ale również regulujesz metabolizm, wzmacniasz swoje mięśnie, układ odpornościowy, a także poprawiasz nastrój dzięki zwiększonemu wydzielaniu endorfin.


4. Zadbaj o relaks

Stres to nie tylko aktualny stan Twoich emocji, ale także długotrwały brak snu czy nadmierny wysiłek fizyczny. Wszystko to stymuluje organizm do wydzielania adrenaliny, kortyzolu, noradrenaliny, które potocznie określamy mianem hormonów stresu. Jeżeli ich poziom jest za wysoki, u wielu osób występuje efekt „zajadania stresu”, czyli nieustannej potrzeby podjadania w ciągu dnia lub napady „wilczego głodu” wieczorami czy w środku nocy. Efektem jest rozregulowanie metabolizmu i wykształcenie nieprawidłowych nawyków żywieniowych. Dlatego zapewnij sobie czas na krótki relaks w ciągu dnia, a na godzinę przed snem wyłącz komputer, telewizor, odłóż telefon. Dzięki temu zatrzymasz proces wydzielania kortyzolu, a to pozwoli Ci szybciej zasnąć i lepiej odpocząć.

5. Regularność i wytrwałość

Zgodnie z zaleceniami WHO (Światowej Organizacji Zdrowia) bezpieczne tempo odchudzania pozwala na redukcję masy ciała na poziomie około 0,5-1 kg tygodniowo. Choć może się to wydawać niewiele, to dzięki stopniowemu spadkowi wagi, organizm ma czas, aby przyzwyczaić się do nowej sytuacji, co chroni przed efektem jo-jo – przypomina Katarzyna Payerhin, dietetyk Naturhouse, i dodaje – efektywne odchudzanie nie powinno być nastawione wyłącznie na osiągniecie pożądanej masy ciała, ale również na utrzymanie wyniku, dlatego też prawidłowe nawyki żywieniowe powinny być z nami zawsze.


Chcesz wiedzieć więcej na temat, jak może wyglądać efektywna dieta? Koniecznie zapisz się na wizytę w najbliższej placówce Naturhouse  już dziś!


Umów się na bezpłatną konsultację u dietetyka