Niedługo masz zamiar zaprosić do siebie gości, ale obawiasz się układania menu, ponieważ jesteś na diecie? Spokojnie - istnieje mnóstwo kreatywnych i prostych smakołyków, które nie są chipsami ani czekoladą. Zobacz, jakie dietetyczne przekąski na pewno zachwycą Twoich znajomych!

Warzywne frytki


Jedna z ciekawszych dietetycznych przekąsek na imprezę, która na pewno podbije serca miłośników fast foodów! Przygotuj marchew, kalarepę oraz selera i pokrój w paski o rozmiarze standardowych frytek. Następnie posmaruj je niewielką ilością oliwy z oliwek, posyp bazylią i ziołami prowansalskimi i upiecz.



 

Jogurtowe lody


Tradycyjne lody na bazie śmietany i cukru są niezwykle smaczne i przypominają nam czasy beztroskiego dzieciństwa, ale jednocześnie zawierają mnóstwo kalorii. Na imprezę (zwłaszcza tę odbywającą się latem) przygotuj więc lody z jogurtu i truskawek lub jagód. W tym celu połącz jogurt naturalny z łyżeczką ksylitolu i owocami, a następnie przelej tak przygotowaną masę do foremek na lody i zamroź.



Hummus z warzywami

 

Pasta z gotowanej ciecierzycy - czyli właśnie hummus - to zdrowe i smaczne źródło białka. Zblenduj więc ugotowaną na półmiękko ciecierzycę razem z oliwkami i pomidorami, a następnie wyłóż do niewielkiej miseczki, którą postawisz na większym talerzu. Dookoła pasty ułóż pokrojone w słupki warzywa: seler naciowy, marchewkę oraz paprykę.

 


Owocowe koreczki


Jedna z tych przekąsek dietetycznych, które doskonale sprawdzą się podczas letniego garden party lub spotkania na działce. Nabij na wykałaczki kawałki świeżego ananasa, plasterki banana, borówki amerykańskie oraz kawałki melona i… przyjmuj komplementy od swoich przyjaciół!





Sałatka z kaszą bulgur i łososiem


No dobrze, ale co możesz przyrządzić, jeśli wiesz, że Twoi goście mogą być naprawdę głodni? Doskonale sprawdzi się sałatka z łososiem i kaszą bulgur! Ugotowaną kaszę połącz z pokrojonymi w paski kawałkami łososia, rukolą, pomidorkami cherry oraz pestkami słonecznika. Całość możesz doprawić odrobiną jogurtu i soku z cytryny, który podkreśli smak ryby. Jeśli jesteście wegetarianami, możesz też zamienić łososia na wędzone tofu.



Jarmużowe chipsy


Ta dietetyczna przekąska jest niezwykle smaczna i szybka w przygotowaniu! Kup opakowanie (lub więcej) świeżego jarmużu, a następnie skrop go niewielką ilością oliwy, posyp ulubionymi przyprawami i piecz przez kilkanaście minut - do czasu, aż stanie się chrupiący, jak zwykłe chipsy.






Potatki z gzikiem light


Tym razem coś dla miłośników tradycyjnej kuchni polskiej. Ugotuj małe ziemniaczki “potatki”, wyłóż je na głęboki talerz, a na jego środku postaw niewielką miseczkę z pastą z chudego twarożku, szczypiorku oraz jogurtu greckiego. Jeśli nie masz możliwości kupienia potatków, możesz użyć zwykłych młodych ziemniaków, pokrojonych na ćwiartki.



 

Chciałbyś poznać więcej dietetycznych przepisów i dowiedzieć się, jak zacząć odżywiać się zdrowiej i smaczniej? Udaj się do dowolnego Centrum Dietetycznego Naturhouse i opracuj z naszym dietetykiem plan Twojej przemiany!

Umów się na bezpłatną konsultację u dietetyka