Wakacje. Czekałeś na ten moment od wielu miesięcy, ale… problem polega na tym, że jesteś w trakcie diety odchudzającej. Zachowaj jednak spokój - odchudzanie naprawdę da się połączyć z wyjazdem na urlop! Przygotowaliśmy dla Ciebie małą ściągę, z której dowiesz się, jakich produktów unikać!


Lody dla ochłody… i zbędnych kilogramów

Tak, ta najpopularniejsza letnia przekąska niestety bywa zabójcza dla naszej figury. Lody zawierają mnóstwo cukru, przez co są bardzo kaloryczne. Najbardziej tuczące są oczywiście lody z wszelkimi dodatkami, czyli na przykład oblane czekoladą. Prawdziwym “zabójcą sylwetki” są natomiast desery lodowe z suszonymi owocami i bitą śmietaną - taki przysmak może dostarczyć nam nawet 800 kalorii! Zamiast zwykłych lodów, lepiej będzie wybrać orzeźwiający sorbet, który powstaje z zamrożonego soku z owoców.

Zdradliwe gofry

Ciepłe, pachnące i… bardzo tuczące. Już samo ciasto gofrowe jest bardzo niezdrową przekąską - dostarcza nam ono bowiem wielu węglowodanów prostych, które sprzyjają tyciu. Co więcej, wszelkie dodatki, jakie “tradycyjnie” nakłada się na gofry (a więc bita śmietana, frużelina, kawałki kandyzowanych owoców) zawierają mnóstwo cukru, konserwantów i zbędnych kalorii - gofr “wzbogacony” takimi smakołykami to około 600 dodatkowych kalorii! Jeśli zależy nam na szczupłej sylwetce, to tego przysmaku lepiej jest się wystrzegać!

Smażone ryby

Czy można pojechać nad morze i nie skosztować ryby? Pewnie, że nie - w końcu ryby (zwłaszcza te morskie) zawierają wiele białka i cennych kwasów tłuszczowych. Należy jednak pamiętać, że ryby smażone w panierce (a takie właśnie królują w nadmorskich smażalniach) są bardzo kaloryczne i… raczej niezdrowe - tłuszcz bywa tam zmieniany naprawdę rzadko. Jeżeli więc masz ochotę na rybę, wybierz tę pieczoną lub grillowaną z odrobiną masła, cytryny i ziołami!

Pozornie zdrowe shake i koktajle

To zaskakujące, że wiele osób nadal wierzy w to, że shake, a więc napój na bazie mleka, lodu i cukru jest zdrowy! Tak naprawdę jest to prawdziwa bomba kaloryczna - może on zawierać nawet 500 kalorii, a do tego - poza białkiem z mleka - nie dostarcza nam zbyt wielu składników odżywczych. Podobnie jest z owocowymi koktajlami na zimno, które często sprzedaje się “retro saturatorów” - zazwyczaj owoców nie ma w nich zbyt wiele, za to nie brakuje tam cukru i barwników. Lepiej jest zatem wypić szklankę zimnego soku 100%  - czyli bez dodatku cukru.

Frytki i wariacje na ich temat

To jedno z najpopularniejszych (i najtańszych) dań barowych, które jest dostępne niemal wszędzie. Na promenadach można też kupić frytki zakręcone, owinięte wokół patyka i wiele innych… Taki smakołyk dostarcza nam jednak mnóstwo niezdrowego tłuszczu, soli oraz, oczywiście, pustych kalorii. Jeżeli lubimy dania ziemniaczane, to zamiast frytek, przygotujmy sobie pyszne ziemniaki z grilla lub ogniska.

Jeśli nawet podczas wakacji zdarzy Ci się kilka razy zapomnieć, to nie załamuj się! Dietetycy z Centrum Dietetycznego Naturhouse pomogą Ci oczyścić ciało z toksyn i zbędnych kilogramów, oferując Ci na przykład Box Detox, czyli kompleksową kurację oczyszczającą. Nasi specjaliści zadbają o Ciebie jak nikt inny!

Warto też zawsze na wszelki wypadek mieć przy spbie suplementy pomocne w "trudnych chwilach", np. kapsułki Drenanat Opuntia. To suplement, który absorbuje tłuszcz z pożywienia i nie pozwala na jego wchłanianie i odkładanie się w postaci zbędnej tkanki podskórnej. 

Opuncja figowa chroni nasz system pokarmowy przed wchłanianiem tłuszczów. Pomaga zredukować poziom cukru we krwi, a także obniża poziom cholesterolu i trójglicerydów. Dzięki dużej zawartości błonnika wspomaga odchudzanie i kuracje oczyszczające. Dodatek papai ułatwia rozbijanie komórek tłuszczowych w organizmie, skutecznie zwalczając cellulit i ujędrniając skórę. Wykazuje działanie przeciwzapalne. 


Zobacz też:

Umów się na bezpłatną konsultację u dietetyka