Wszędzie słyszymy, aby nie spożywać słodzonych soków, napojów gazowanych, wód smakowych, a pić jedynie naturalne wody mineralne.

To prawda. Pijąc słodzone soki i inne kolorowe napoje poza cenną dla organizmu wodą i elektrolitami dostarczamy do organizmu znaczne ilości cukrów, barwników i konserwantów, które nie mają obojętnego wpływu na nasze zdrowie, a także samopoczucie.  Wypijamy je pod wpływem chwili, pragnienia nie zastanawiając się co tak naprawdę spożywamy. Słodzone napoje gaszą pragnienie na krótką chwilę, a tak naprawdę powodują, że mamy ochotę na więcej. Woda lepiej ugasi nasze pragnienie oraz dostarczy cennych elektrolitów, których znaczne ilości tracimy podczas pocenia się. Przy wyborze wody mineralnej sprawdzajmy ogólną zawartość rozpuszczonych składników mineralnych. Najlepiej aby wartość ta mieściła się w przedziale 500- 1500 mg/l  przy czym warto zaznaczyć, iż nie powinno kierować się ceną przy wyborze wód - nie zawsze najdroższa jest najlepsza pod względem składu.

Świetną alternatywą dla wody będzie skomponowanie domowego napoju izotonicznego. Wystarczy do 1l butelki wody dodać łyżkę naturalnego soku np. malinowego lub soku wyciśniętego z cytryny, pomarańczy, grejpfruta (ewentualnie całe owoce lub cytrusy pokrojone w plastry) i dodać szczyptę soli – taki napój dobrze nawodni nasz organizm.

 

Jakie ilości wody pić?

Nasz organizm składa się głównie z wody – aby sprawnie funkcjonował należy spożywać minimum 2-3l napojów dziennie. Wybieraj wody mineralne niegazowane i zieloną herbatę.

 

Woda gazowana czy niegazowana?

Dodawany do wód mineralnych gazowanych dwutlenek węgla  jest substancją obcą. Osoby z problemami żołądkowymi nie mogą spożywać wód gazowanych, podrażniających błony śluzowe i wzdymających żołądek. Osoby zdrowe, mimo braku szczególnych przeciwwskazań również powinny wybierać wody niegazowane.

Umów się na bezpłatną konsultację u dietetyka